خريد بک لينک
لوازم یدکی ال ۹۰
Hookah Shisha Tobacco
ماسک سه لایه
فلنج
Barabas Ropa de hombre

بازاریابی فایل دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 22 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدوی | بازدید : <-PostHit->
کتاب قدم صفر بازاریابی اینترنتی

کتاب قدم صفر بازاریابی اینترنتی

دانلود کتاب قدم صفر بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل zip
حجم فایل 694 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13

کتاب (قدم صفر بازاریابی اینترنتی) تقدیم می شود به شما خواننده عزیز و گرامی امیدوارم از مطالعه این کتاب لذت و بهره لازم و کافی را ببرید"با تشکر"

دانلود کتاب قدم صفر بازاریابی اینترنتی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
کتاب قدم صفر بازاریابی اینترنتی ,

تاريخ : 22 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدوی | بازدید : <-PostHit->
کتاب 8 ترفند بازاریابی در تلگرام

کتاب 8 ترفند بازاریابی در تلگرام

دانلود کتاب 8 ترفند بازاریابی در تلگرام

بازاریابی در تلگرام
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل zip
حجم فایل 10928 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19

کتاب (8 ترفند بازاریابی در تلگرام) تقدیم می شود به شما خواننده عزیز و گرامی امیدوارم از مطالعه این کتاب لذت و بهره لازم و کافی را ببرید"با تشکر"

دانلود کتاب 8 ترفند بازاریابی در تلگرام






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
کتاب 8 ترفند بازاریابی در تلگرام ,

تاريخ : 22 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدوی | بازدید : <-PostHit->
کتاب 5 اشتباه نمایندگان بیمه در بازاریابی بیمه

کتاب 5 اشتباه نمایندگان بیمه در بازاریابی بیمه

دانلود کتاب 5 اشتباه نمایندگان بیمه در بازاریابی بیمه

کتاب بازاریابی بیمه
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 135 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3

کتاب (5 اشتباه نمایندگاه بیمه در بازاریابی بیمه) تقدیم می شود به شما خواننده عزیز و گرامی امیدوارم از مطالعه این کتاب لذت و بهره لازم و کافی را ببرید"با تشکر"

دانلود کتاب 5 اشتباه نمایندگان بیمه در بازاریابی بیمه






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
کتاب 5 اشتباه نمایندگان بیمه در بازاریابی بیمه ,

تاريخ : 22 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدوی | بازدید : <-PostHit->
نمونه سوالات استخدامی رشته مدیریت بازاریابی با پاسخنامه تشریحی

نمونه سوالات استخدامی رشته مدیریت_بازاریابی با پاسخنامه تشریحی

دانلود نمونه سوالات استخدامی رشته مدیریت بازاریابی با پاسخنامه تشریحی

نمونه سوالات استخدامی رشته مدیریت_بازاریابی
دسته بندی نمونه سوالات
فرمت فایل zip
حجم فایل 431 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32

(نمونه سوالات استخدامی رشته مدیریت_بازاریابی با پاسخنامه تشریحی) تقدیم می شود به شما خواننده عزیز و گرامی امیدوارم از مطالعه این سوالات لذت و بهره لازم و کافی را ببرید"با تشکر"

دانلود نمونه سوالات استخدامی رشته مدیریت بازاریابی با پاسخنامه تشریحی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
نمونه سوالات استخدامی رشته مدیریت بازاریابی با پاسخنامه تشریحی ,

تاريخ : 22 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدوی | بازدید : <-PostHit->
کتاب پیشنهاد های طلایی برای مدیران فروش و بازاریابی

کتاب پیشنهاد های طلایی برای مدیران فروش و بازاریابی

دانلود کتاب پیشنهاد های طلایی برای مدیران فروش و بازاریابی

کتاب پیشنهاد های طلایی
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل zip
حجم فایل 323 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

کتاب (پیشنهاد های طلایی برای مدیران فروش و بازاریابی) تقدیم می شود به شما خواننده عزیز و گرامی امیدوارم از مطالعه این کتاب لذت و بهره لازم و کافی را ببرید"با تشکر"

دانلود کتاب پیشنهاد های طلایی برای مدیران فروش و بازاریابی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
کتاب پیشنهاد های طلایی برای مدیران فروش و بازاریابی ,

تاريخ : 22 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدوی | بازدید : <-PostHit->
کتاب افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی (تبدیل بازدید کننده به خریدار)

کتاب افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی(تبدیل بازدید کننده به خریدار)

دانلود کتاب افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی (تبدیل بازدید کننده به خریدار)

بازاریابی ایمیلی
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل zip
حجم فایل 766 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33

کتاب افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی(تبدیل بازدید کننده به خریدار) تقدیم می شود به شما خواننده عزیز و گرامی امیدوارم از مطالعه این کتاب لذت و بهره لازم و کافی را ببرید"با تشکر"

دانلود کتاب افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی (تبدیل بازدید کننده به خریدار)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
کتاب افزایش فروش توسط بازاریابی ایمیلی (تبدیل بازدید کننده به خریدار) ,

پاورپوینت رفتار مصرف کننده (فصل چهارم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

عنوان دانلود پاورپوینت رفتار مصرف کننده( فصل چهارم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) تعداد اسلاید26 اسلاید فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) دسته مدیریت بازاریابی کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد این فایل شامل پاورپوینت فصل چهارم این کتاب در حجم 26 اسلاید با

دانلود پاورپوینت رفتار مصرف کننده (فصل چهارم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

کتاب مدیریت بازاریی احمد روستا، داور ونوس و عبدالحمید ابراهیمی
دانلود پاورپوینت رفتار مصرف کننده ( فصل چهارم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)
فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده
تشخیص مساله (نیاز) 
جستجوی اطلاعات
منابع اطلاعات بیرونی یا خارجی
ارزیابی راه چاره ها یا گزینه ها (با توجه به معیار های خرید) 
تصمیم خرید
رفتار پس از خرید
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 404 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

عنوان: دانلود پاورپوینت رفتار مصرف کننده( فصل چهارم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)

تعداد اسلاید:26 اسلاید

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

دسته: مدیریت بازاریابی

کتاب مدیریت بازاریابی تالیف روستا، ونوس و ابراهیمی از جمله منابع مهم درس مدیریت بازاریابی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل چهارم  این کتاب در حجم 26 اسلاید با عنوان"رفتار مصرف کننده " می باشد که می تواند به عنوان سمینار کلاسی (کنفرانس) برای درس مدیریت بازاریابی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده

تشخیص مساله (نیاز)

جستجوی اطلاعات

منابع اطلاعات بیرونی یا خارجی

ارزیابی راه چاره ها یا گزینه ها (با توجه به معیار های خرید)

تصمیم خرید

رفتار پس از خرید

انواع حل مسأله خرید

عوامل موثر در فرایند تصمیم گیری خرید

عوامل فرهنگی-اجتماعی و گروه

عوامل روانی و فردی

عوامل موقعیتی

تاثیرات فرهنگی

تأثیرات طبقه اجتماعی

تأثیرات گروه های مرجع

تاثیرات خانواده وهمخانگی

انگیزه

ادراك

یادگیری

خودپنداری

سبک زندگی

تلقیات و برداشتها

آثار موقعیت خرید برروی فرایند تصمیم خرید

مشخصات اصلی خرید های سازمانی

فرایند تصمیم گیری خرید سازمانی

بخشی از متن:

بازاریابی موفق با درک چرایی و چگونگی رفتار مصرف کنندگان آغاز می شود. رفتار مصرف کننده شامل فرایند های روانی و اجتماعی گوناگونی است که قبل و بعد از فعالیت های مربوط به خرید و مصرف وجود دارد.

دانلود پاورپوینت رفتار مصرف کننده (فصل چهارم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت رفتار مصرف کننده (فصل چهارم کتاب مدیریت بازاریابی احمد روستا و همکاران) ,

دانلود پاورپوینت انواع اوراق بهادار و بازارهای مالی (فصل اول کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر)

دانلود پاورپوینت ارئه کلاسی فصل اول کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته تألیف دکتر رضا راعی و دکتر احمد پویان فر با عنوان انواع اوراق بهادار و بازارهای مالی در حجم 62 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاس درسهای مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مدیریت سرمایه گذاری و ریسک رشته های حسابداری و مدیریت مالی

دانلود دانلود پاورپوینت انواع اوراق بهادار و بازارهای مالی (فصل اول کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر)

دانلود پاورپوینت انواع اوراق بهادار و بازارهای مالی (فصل اول کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر)
دانلود پاورپوینت ارئه کلاسی فصل اول کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته تألیف دکتر رضا راعی و دکتر احمد پویان فر با عنوان انواع اوراق بهادار و بازارهای مالی
تعریف بازارهای مالی
نقش بازارهای مالی
طریقه های انتقال وجوه مالی بین پس انداز کن
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 620 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62

عنوان: دانلود پاورپوینت انواع اوراق بهادار و بازارهای مالی (فصل اول کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر)

فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )

تعداد اسلاید: 62 اسلاید

دسته: حسابداری- مدیریت مالی (ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مدیریت سرمایه گذاری و ریسک)

کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته  تألیف دکتر رضا راعی و دکتر احمد پویان فر از جمله منابع مهم درسهای مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مدیریت سرمایه گذاری و ریسک در سطح کارشناسی ارشد رشته های حسابداری و مدیریت مالی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت فصل اول این کتاب با عنوان " انواع اوراق بهادار و بازارهای مالی" در حجم 62 اسلاید  همراه با تصاویر و توضیحات بسیار کامل می باشد که می تواند جهت ارائه در کلاس (به عنوان سمینار یا کنفرانس) درسهای مدیریت سرمایه گذاری، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته، مدیریت سرمایه گذاری و ریسک مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

مقدمه

تعریف بازارهای مالی

نقش بازارهای مالی

طریقه های انتقال وجوه مالی بین پس انداز کنندگان و وام گیرندگان

ابزارهای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری مستقیم

اوراق بهادار غیر قابل معامله

سپرده های پس انداز

گواهی سپرده غیر قابل معامله

حسابهای پس انداز بازار پول

اوراق قرضه پس انداز دولتی

ابزارهای قابل معامله

ابزارهای بازار پول

اوراق خزانه

قراردادهای بازخرید                       

لایبور

گواهی سپرده قابل معامله 

پذیره های بانکی              

اوراق تجاری                                                            

دلار اروپایی

ابزارهای بازار سرمایه

اوراق بهادر با درآمد ثابت

مهم ترین انواع اوراق بهادرا با درآمد ثابت یا اوراق قرضه

اوراق قرضه دولتی

اوراق قرضه سازمانهای دولتی

اوراق قرضه شهرداریها

اوراق قرضه شرکتها

اوراق سهام

سهام ممتاز

سهام عادی

مشتقه ها.

پیمانهای تحویل آتی و

برگ اختیار معامله.

انواع دیگری از اوراق مشتقه

واسطه های مالی

نقش عمده واسطه های مالی

صندوقهای سرمایه گذاری

انواع صندوقهای سرمایه گذاری

صندوقهای سرمایه گذاری با سرمایه ثابت

صندوقهای سرمایه گذاری غیرفعال

صندوقهای سرمایه گذاری با سرمایه متغیر

وجوه اشتراک صندوقهای سرمایه گذاری با سرمایه ثابت و صندوقهای سرمایه گذاری با سرمایه متغیر

وجوه افتراق صندوقهای سرمایه گذاری با سرمایه ثابت و صندوقهای سرمایه گذاری با سرمایه متغیر

مزایای صندوقهای سرمایه گذاری

هزینه ها در صندوقهای سرمایه گذاری

ساختار صندوق سرمایه گذاری

انواع بازارهای مالی

بازار پول

بازار سرمایه

بازار اولیه

بازار ثانویه

بازار مزایده(حراج)

بازار کارگزاری

بازار دلالی

بازار رسمی (بورسهای اوراق بهادار سازمان یافته)

بازار غیررسمی (بازار خارج از بورس یا فرابورس)

بازار سرمایه ایران

بازار  ثانویه در ایران

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.

دانلود دانلود پاورپوینت انواع اوراق بهادار و بازارهای مالی (فصل اول کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و پویان فر)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
دانلود پاورپوینت انواع اوراق بهادار و بازارهای مالی (فصل اول کتاب مدیریت سرمایه گذاری پیشرفته راعی و,

تاريخ : 22 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدوی | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p

مبانی نظری
پیشینه تحقیق
 عناصر آمیخته 
بازاریابی 4p
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 222 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

عناصر آمیخته بازاریابی 4p

 بازاریابی چیست؟

   انجمن بازاریابی آمریکا بازاریابی را اینچنین تعریف نموده است: «بازاریابی فرآیند برنامه­ریزی و تحقق یک ایده قیمت گذاری، تبلیغات و توزیع کالا، خدمت و یا عقاید و اندیشه ها است. به نحوی که مبادله ای ایجاد نماید که اهداف فردی و سازمانی توسط این مبادله ارضاء شود .

بطور کلی بازاریابی موارد زیر را در برمی گیرد :

1- تعیین مشتریان بالقوه و شناسایی نیاز و خواسته آنها

2- طراحی و ساخت و یا ارائه کالا و خدمتی که نیاز و خواسته آنها را برآورده نماید .

3- تعیین قیمت مناسب

4- توزیع کالا و خدمت در زمان  و مکانی که برای مشتری مناسب باشد .

5- ایجاد ارتباط با مشتریان و ارائه اطلاعات لازم

6- بازخورد از مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش

7- نیل به اهداف سازمانی (سود و غیره)

   یک بازاریابی در بازار داخلی[1] باید بتواند با تغییر و تعدیل ماهرانه عوامل قابل کنترل در محیطی که سرشار از عوامل غیرقابل کنترل هست خود را تطبیق دهد تا بتواند به بهترین وجه وظایف خود را انجام دهد . شکل شماره 2-1 عوامل قابل کنترل و عوامل غیرقابل کنترل را نشان می دهد .

عوامل قابل کنترل

عوامل غیرقابل کنترل

محصول

قیمت

تبلیغات

کانال توزیع

مشتری

هزینه

دموگرافی

اقتصادی

اجتماعی

سیاسی

تکنولوژیکی

فیزیکی

حقوقی

رقابتی

جدول 2-1 عوامل قابل کنترل و غیرقابل کنترل در فرایند بازاریابی

 

2-2- بازاریابی بین المللی

   چارچوب بنیادی بازاریابی بین المللی با بازاریابی داخلی تفاوتی ندارد. به عبارت دیگر شناخت بازار هدف، طراحی و ایجاد کالا یا خدمت، قیمت گذاری، توزیع و تبلیغات اساس بازاریابی و بازاریابی بین المللی را تشکیل می دهند .(کریس فلیپ، 1955)

   اما بازاریابی بین المللی چیست ؟ بازاریابی بین المللی در ساده ترین وجه عبارت است از اجرای یک و یا چند مورد از فعالیتهای بازاریابی از این سو به آن سوی مرزهای ملی یک کشور. مانند شرکت کوچکی که صرفاً کالای خود را به یک کشور خارجی صادر می کند و مسئولیت قیمت گذاری، تبلیغات و توزیع با عقد قراردادی، به عهده نماینده خارجی خواهد بود. در پیچیده ترین وجه، بازاریابی بین المللی عبارت از برنامه ریزی و اجرای تمام فعالیتهای بازاریابی در بسیاری از کشورها است. (کریس فلیپ، 1955)

با توجه به توضیحات فوق الذکر مدیریت بازاریابی را می توان به دو سطح مختلف تقسیم کرد :

1- مدیریت بازاریابی داخلی: که عبارت از مدیریت عوامل قابل کنترل در محیط بیرونی غیرقابل کنترلی که توسط مرزهای جغرافیایی و سیاسی یک کشور محدود شده است .

2- مدیریت بازاریابی بین المللی: که فعالیت در چندین بازار خارجی را شامل می شود و در این بازارها نه تنها عوامل غیرقابل کنترل از کشوری به کشور دیگر متفاوت است بلکه احتمال قوی وجود دارد که عوامل قابل کنترل نیز از بازاری به بازار دیگر متفاوت باشد .

2-3- تعریف محصول

   محصول عبارت است از هرچه که بتوان به بازار جهت جلب توجه، خرید، استفاده یا مصرف ارائه نمود و ممکن است خواسته و یا نیازی را بتواند برآورده کند. محصول می تواند شامل کالاهای فیزیکی، خدمات، افراد، اماکن، سازمان ها و ایده ها شود.(فلیپ کاتلر، 1994)

   محصول باید از سه بعد مورد بررسی قرار گیرد . هسته و یا بخش اصلی محصول[2] یعنی آن بخشی که مشتری واقعاً بدنبال خرید آن است. همان گونه که در شکل 2-2 نشان داده شده است هسته که مزایای اصلی یک کالا و یا خدمتی که بتواند مشکلی را حل نماید در مرکز کل محصول قرار دارد. بنابراین در موقع طراحی یک محصول باید در نظر داشت که فایده اولیه و اصلی یک محصول چیست و یا خریدار به چه منظوری کالا را می خرد .



1. Domestic Market

1. Core product

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p ,

تاريخ : 22 آذر 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدوی | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارهای مالی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارهای مالی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارهای مالی

مبانی نظری 
 پیشینه تحقیق
 بازارهای مالی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

بازارهای مالی

مفهوم بازارهای مالی

در بازارهای مالی، عرضه و تقاضای وجوه و سایر دارایی های مالی در قالب انواع گوناگون اوراق بهادار، در مقابل یکدیگر قرار گرفته و قیمت معامله را تعیین می کنند. علت اینکه در بازارهای مالی وجوه با وجوه مبادله می شوند (و نه همانند بازارهای دیگر با کالا) را باید در مسئله ضرورت دستیابی به نقدینگی جستجو کرد. عرضه کنندگان وجوه کسانی هستند که می توانند نیاز به نقدینگی که هم اکنون در اختیارشان است، را به تعویق بیاندازند اما بابت این تعویق بازدهی را طلب می کنند که می توان آن را جبران کننده­ی تعویق مصرف حال به آینده و ریسک همراه آن محسوب نمود. این عرضه کنندگان در پی حداکثر بازده و حداقل ریسک هستند. در مقابل متقاضیان وجوه بایستی به ازای به جلو انداختن زمان استفاده از وجوه هزینه ای را متقبل شوند. به عبارت بهتر عمل انتقال وجوه، از پس انداز کنندگان و وام دهندگان به سرمایه گذارانی که از امکانات مالی برخوردار نیستند، در بازارهای مالی انجام می شود. این انتقال توسط واسطه های مالی که در دو بازار پول و سرمایه فعالیت می کنند صورت می گیرد. لازم به ذکر است، بازارهای مالی می بایستی همراه با رشد عمومی اقتصاد گسترش یابند و تدریجاَ نقش فعالتری در ساختار اقتصادی کشور ایفا نمایند. ولی واقعیت این است که این بازارها در کشورهایی که گسترش لازم را پیدا نکرده اند، بسیار ضعیف عمل کرده به نوبه خود اثرات منفی قابل توجهی بر روند رشد و توسعه اقتصاد می گذارند. بازارهای مالی پیشرفته نظیر بازارهای مالی کشورهای پیشرفته صنعتی، حجم قابل ملاحظه ای از سرمایه مالی اقتصاد مربوطه را در کنترل دارند. این بازارها انگیزه پس انداز کردن، واگذاری پس انداز ها، وام دهی و بکارگیری سرمایه ها را شکل می دهند. با کمک این بازارها می توان تورم را کنترل کرد، یا حداقل کاهش داد. (ختایی، 1378)

2-2-1-2- تاریخچه بازارهای مالی

در گذشته بازارهای مالی در دست صرافان بود و عملیات داد و ستد اعتبارات کوتاه مدت بوسیله صرافان همیشه با دامنه و وسعت بسیار صورت می­گرفت. منابع مالی صرافان سرمایه شخصی خودشان بود و در حدود قدرت مالی خود عهده دار عملیات صرافی بودند. صرافان در قدیم عامل فعال بازار بوده اند و از طریق آنها گردش اعتبارات در بازار پول صورت می گرفته است. برای نقل وانتقال وجوه از طریق صرافی­ها از سندی به نام بیجک استفاده می شده است، بیجک سندی است عندالمطالبه که تعهد پرداخت وجهی در آن تصدیق شده و برحسب میزان و معروفیت و اعتبار صرافان در بازار رواج داشته است.تا قبل از توسعه بانکداری صرافی ها نقش خود را در بازار پول انجام دادند ولی با توسعه فعالیت های بازرگانی بموازات توسعه اقتصادی عملیات صرافی محدود شده و از طریق سیستم بانکی صورت می گرفت.

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارهای مالی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازارهای مالی ,

<-BloTitle->
<-BloText->